Obaveštenje
o uslovima, roku i postupku za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora:
Obaveštavamo Vas da se prema Zakonu o zaštiti
potrošača (Službeni glasnik RS, br. 88/2021 – u daljem tekstu „Zakon“) kupovina
preko našeg portala https://eklik.rs smatra prodajom na daljinu.
Za slučaj prodaje na daljinu Zakon ustanovljava
pravo kupca, koji se smatra potrošačem (fizičko lice koje proizvod kupuje radi
namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne
delatnosti), da odustane od ugovora bez dodatnih troškova, osim troškova
povraćaja robe i eventualnog umanjenja vrednosti robe, kako je objašnjeno u
nastavku.
Pravo na povraćaj ostvaruje se u roku od 14 dana od
dana dana kada roba dospe u posed potrošača ili trećeg lica koje je odredio
potrošač, a koje nije prevoznik.
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora
izjavom koju može dati na propisanom obrascu za odustanak od ugovora
zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen
način (u daljem tekstu: „izjava o odustanku“), koja mora biti potpuno i
ispravno popunjena da bi proizvodila pravno dejstvo. Izjava o odustanku od
ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih
prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata Prodavcu u roku iz prethodnog
pasusa i proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata Prodavcu. Ako
Prodavac omogući Kupcu da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak,
dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na
drugom trajnom nosaču zapisa.
Obrazac za izjavu o odustanku od kupovine mozete
preuzeti na sledećem linku odnosno veb adresi https://eklik.rs/odustanak-od-kupovine-eklik.pdf.
Ispravno popunjenu izjavu o odustanku potrebno je poslati email-om na adresu: podrska@eklik.rs, ili
fizički na adresu trgovca.
Ako potrošač ostvari pravo na odustanak od ugovora
u skladu sa članom 27. Zakona, smatra se da ugovor nije ni zaključen i nastaju
obaveze propisane čl. 33. i 34. Zakona, a kako je objašnjeno u nastavku.
Potrošač je dužan da proizvod vrati bez odlaganja,
a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao izjavu o odsutanku. Po
isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao popunjen formular za raskid
ugovora, proizvod se više ne može vratiti i ne može se ostvariti pravo na
povraćaj novca.
Potrošač je dužan da proizvod vrati neoštećen i u
originalnoj ambalaži odnosno pakovanju, sa svim dodacima i propratnom
dokumentacijom (deklaracija, garantni list, uputstva, itd.), pri čemu se mora
priložiti i originalni račun. Kupac snosi isključivo direktne troškove vraćanja
robe.
Ukoliko se roba vraća putem poštanske službe ili
kurira potrebno je da potrošač zapakuje robu na propisani ili uobičajeni način
da ne bi došlo do nastanka štete, što podrazumeva stavljanje pošiljke u
odgovarajući omot (koverta, kutija, i slično) radi obezbeđenja pošiljke.
Prilikom pakovanja, potrebno je voditi računa o prirodi predmetne robe, odnosno
transportnim osobinama proizvoda. Ukoliko se šalje više predmeta u jednoj
kutiji, bitno je da se odvoje međusobno. Lomljivi predmeti treba da se odvoje
kako jedan od drugog, tako i od uglova, strana, vrha i dna kutije. Svaki predmet
treba da ima 5 cm slobodnog prostora od zidova kutije i da bude ustrečovan
običnom ili pucketavom folijom ili stiroporom.
Obaveza je trgovca da potrošaču vrati iznos
maloprodajne cene kupljenog/ih proizvoda i troškove isporuke, najkasnije u roku
od 14 dana od dana kada je primio ispravno popunjenu izjavu o odustanku.
Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili
dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag.
Po prijemu vraćenog proizvoda utvrdiće se da li je proizvod
ispravan i neoštećen. Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost
robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan,
odnosno koje prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda,
karakteristike i funkcionalnost robe, a što obuhvata primera radi i ako se
otpakuju i/ili koriste delovi proizvoda čije otpakivanje ili upotreba nisu
neophodni da bi se utvrdile bitne karakteristike robe, ako se proizvod koristi
u komercijalne svrhe, ako se daje drugim licima na korišćenje i slično.
Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili
oštećenje proizvoda u tolikoj meri da se proizvod ne može ponovo staviti u
promet, odbiće se vraćanje novca potrošaču, o čemu će potrošač biti na
adekvatan način obavešten.
Ukoliko je vrednost proizvoda umanjena usled oštećenja,
neadekvatnog rukovanja, upotrebe koja prevazilazi neophodnu meru, oštećenja
originalne ambalaže ili nedostatka sastavnih delova proizvoda, Prodavac će
prihvatiti prijem robe a refundaciju će izvšiti umanjenu za odgovarajući
procenat koji reflektuje umanjenu vrednost proizvoda, ako se daje na upotrebu
drugim licima i slično.
Potrošač nema pravo
da odustane od ugovora u slučaju:
1) pružanja usluga,
nakon što je usluga u potpunosti izvršena, ako je pružanje usluge počelo nakon
izričite prethodne saglasnosti potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi
pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;
2) isporuke robe
ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje
trgovac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;
3) isporuke robe
proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
4) isporuke robe
koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
5) isporuke
zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih
razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
6) isporuke robe
koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
7) isporuke alkoholnih
pića čija je cena dogovorena u vreme zaključivanja ugovora o prodaji i čija se
isporuka može izvršiti tek nakon 30 dana od dana zaključenja ugovora, a čija
stvarna cena zavisi od promena cena na tržištu na koje trgovac ne može da
utiče;
8) ugovora kojima
potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih
popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge
usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu
osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke,
pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;
9) isporuke
zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni
nakon isporuke;
10) isporuke novina,
periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih
izdanja;
11) ugovora
zaključenih na javnoj aukciji;
12) pružanja
smeštaja koji nije u stambene svrhe, transporta robe, usluga iznajmljivanja
automobila, usluga pripreme i dostavljanja hrane ili usluga povezanih sa
slobodnim aktivnostima ukoliko ugovor predviđa konkretni rok ili period
izvršenja;
13) isporuke
digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je
izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti potrošača i njegove
potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.
Za sve dodatne informacije obratite nam se na
podrska@eklik.rs
Sodalis doo
Cara Nikolaja II br.88 Beograd, matični broj 17407716,
PIB 101600557